Handelsbetingelser
Sist oppdatert 6/5-2025 på Iconbeauty.no
Handelsbetingelser
Våre vilkår og betingelser gjelder for alle leveranser fra Icon Beauty. Når du gjør et kjøp, inngås avtalen mellom deg som privatperson og Icon Beauty, Elle Basic med registreringsnummer: 994331825 og adressen: Henrik Ibsensgt. 60B, 0255 Oslo, Norge.
Du kan kontakte oss på kundeservice@iconbeauty.no.
Betaling
Ved bestilling gjelder de prisene som står oppført på nettsiden ved bestillingstidspunktet. Alle priser inkluderer mva. Leveringskostnader oppgis ved bestilling.
Vi tilbyr flere betalingsmuligheter, som du vil bli informert om når du legger inn bestillingen.
Du blir alltid tilbudt betalingsmetoder uten gebyr, men det kan påløpe ekstra kostnader for enkelte betalingstype, som opplyses når du velger dem.
En SSL-kryptert tilkobling brukes for betalingstransaksjonen.
Beløpet trekkes først når varene sendes fra Icon Beauty. Det kan aldri trekkes et høyere beløp enn det du har godkjent ved kjøpet.
Reservasjon av beløp
Hvis du betaler med et internasjonalt betalingskort, vil beløpet reserveres med en gang.
Pengene er reservert på kortet eller kontoen din inntil vi sender varen og trekker beløpet, eller inntil pengene frigjøres ifølge avtale med kortutstederen din.
Du kan lese mer om reglene for ditt spesifikke kort fra din kortutsteder.
Leveranse
Bestillingen din vil bli levert med den fraktmetoden du velger når du legger inn ordren. Avhengig av valgt metode og total ordreverdi, kan det påløpe en fraktkostnad. Ved bestilling av større eller tyngre varer kan enkelte fraktmetoder være utilgjengelige.
Vi oppgir alltid forventet leveringstid på nettsiden, som varierer etter valgt leveringsmetode. Forventet leveringstid beregnes i hverdager – og vi streber alltid etter å levere innen det estimerte antall hverdager.
Levering av varer fra Icon Beauty ansees som skjedd når du som forbruker har mottatt varene. Risikoen og ansvaret for varer kjøpt hos Icon Beauty overføres først til deg som forbruker ved levering.
Uavhentede pakker
Det er ditt ansvar å hente eller motta bestillingen din i henhold til instruksene du mottar ved levering. Pakker som ikke er hentet innen fristen som er oppgitt i leveringsmeldingen, vil bli returnert til vårt lager. Vi belaster de faktiske kostnadene knyttet til at pakken returneres til oss.
Angrerett
Angrefristen er 14 dager fra den dagen du mottok varen. Hvis du har bestilt flere forskjellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løper fristen fra dagen du mottar den siste varen.
Du har 14 dager til å informere oss om at du ønsker å angre kjøpet. Når du har informert oss om at du ønsker å angre kjøpet, har du 14 dager på deg til å sende varen i retur.
Du trenger ikke kontakte oss for å angre kjøpet. Du kan ganske enkelt fylle ut standard angrerettskjemaet, legge det ved returpakken og sende varen tilbake til oss. Dette er mye enklere for oss, og vi håper du vil velge denne metoden.
Du kan ikke angre kjøpet ved å nekte å ta imot varen uten å varsle oss samtidig.
Ved retur må en eventuell gratis gave også returneres, ellers trekker vi verdien av denne fra din kreditt.
Ingen angrerett
Det finnes varer som er unntatt returretten, og dette gjelder varer med brutt forsegling som ikke kan returneres på grunn av helse- eller hygienemessige årsaker (som kosttilskudd, deodorant, hårverktøy og lignende produkter). Produktet kan heller ikke ha blitt brukt/testet.
Heving av deler av kjøpet
Hvis du har kjøpt flere varer fra oss i samme bestilling, har du muligheten til å returnere en eller flere varer, selv om de ble kjøpt i én bestilling. Her bør du være oppmerksom på at volumrabatten og muligheten for å få gratis frakt kan påvirkes.
Retur
Du må selv bære kostnadene ved å returnere pakken, og du er ansvarlig dersom det oppstår skade under transport eller pakken ikke når frem til vår korrekte returadresse.
Enkelte varer kan ikke returneres med vanlig post. Dette gjelder for eksempel veldig store eller tunge produkter. Returkostnadene for disse varene vil generelt være dyrere enn frakt av en standardpakke, men fraktgebyret forventes maksimalt å koste DKK 1.000,00.
Du kan fylle ut standard angrerettskjema og inkludere det i returpakken.
Varens tilstand når du returnerer den
Dersom varen har mistet verdi og dette skyldes at den er
brukt på en måte som ikke var nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og
funksjon, kan du kun få tilbake en del av kjøpesummen. Beløpet du kan få
tilbake avhenger av varens markedsverdi, og i noen tilfeller kan det bety at du
kun får tilbake fraktkostnadene.
Vi anbefaler at du returnerer varen i originalemballasjen. Hvis
originalemballasjen mangler, kan det føre til en reduksjon i varens verdi.
Tilbakebetaling av kjøpesummen
Hvis du angrer på kjøpet, får du pengene tilbake. Dersom
varen er avskrevet, trekker vi fra beløpet du er ansvarlig for.
Vi refunderer alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader
(med unntak av ekstra leveringskostnader dersom du har valgt en annen
leveringsform enn den billigste standardleveringen vi tilbyr), senest 14 dager
fra den dagen vi mottar din melding om at du vil si opp avtalen.
Vi refunderer pengene med samme betalingsmetode som du brukte ved kjøpet, med
mindre vi har avtalt noe annet.
Vi kan holde tilbake betalingen til vi har mottatt varen, med mindre du sender
oss dokumentasjon på at du har returnert den.
Varen sendes til:
Iconbeauty Web
C\/O 360 Logistics
Holtbråtveien 143
1449 Drøbak
Vi godtar bare pakker som sendes direkte til adressen. Vi anbefaler at du
velger en fraktmetode med sporingsmulighet slik at pakken kan spores.
MVA-refusjon ved eksport
Når du har lagt inn bestillingen din, kan du søke om refusjon av moms på varer som leveres til en dansk adresse og deretter tas ut av landet til et land utenfor EU.
For at vi skal kunne foreta en momsrefusjon, må du sende oss den originale ordrebekreftelsen med tollstempel til kundeservice@bodylab.dk. Etter at varene er eksportert fra EU, må ordrebekreftelsen være mottatt innen to måneder. Vi tar et administrasjonsgebyr på kr 150,- for hver faktura som søkes refundert, som trekkes fra beløpet ditt.
Klagerett
Når du handler hos oss, tilbyr vi 24 måneders reklamasjonsrett.
Du må klage innen "rimelig tid" etter at du oppdaget feilen. Dersom du klager innen to måneder etter at du oppdaget mangelen, vil klagen alltid være rettidig. For varer med begrenset holdbarhet er klageretten begrenset til holdbarhetsperioden som Icon Beauty har oppgitt.
Hvis klagen din er berettiget, betyr det at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller rabatt på prisen, avhengig av situasjonen.
Når du ønsker å klage på et produkt, ber vi deg kontakte oss skriftlig her slik at videre prosess kan avtales. For å lette håndteringen, vennligst oppgi ordrenummer, legg ved et bilde som tydelig viser defekten, og beskriv feilen klart.
Det er viktig at du beholder det defekte produktet, for vi må ha det tilbake for testing.
Hvis varen skal returneres, må den alltid sendes tilbake i forsvarlig emballasje, og med vår returetikett. Husk å få en kvittering for forsendelsen.
Når du returnerer varen, må du legge ved vårt klageskjema. Her skal det oppgis at det er en reklamasjon.
Vi vil behandle reklamasjonen og gi deg en tilbakemelding innen rimelig tid.
Priser, tilbud og rabattkoder.
Vi tilbyr av og til kampanjer, rabattkoder og gaver, disse
gjelder kun i perioden som er oppgitt i forbindelse med tilbudet, og så langt
lageret rekker.
Tilbud aktivert med en rabattkode kan ikke kombineres med andre tilbud, og det
kan derfor kun brukes én rabattkode per bestilling.
Hvis du returnerer hele eller deler av bestillingen,
risikerer du å ikke lenger oppfylle vilkårene for tilbudet, noe som kan bety at
du må returnere mottatte gaver, eller at du ikke lenger mottar en bestemt
rabatt.
Dette gjelder også for volumrabatter, som vil frafalle hvis vilkårene for dem
ikke lenger er oppfylt.
Bestillinger med feil, inkludert prisfeil, kan annulleres hvis en pris er åpenbart feil, og du med rimelighet burde ha vært klar over feilen.
Klageadgang.
Hvis du som forbruker vil klage på kjøpet ditt, må du
kontakte kundeservice på kundeservice@iconbeauty.no. Hvis vi ikke finner en
løsning, kan du sende en klage til:
Forbrukerrådet
+47 23 400 500
www.forbrukerradet.no
For å kunne klage, må varen eller tjenesten du ønsker å klage på ha kostet minst 1 740 kr og maksimalt 156 800 kr. For klager på klær og sko må prisen ha vært minst 1 130 kr. Det påløper et gebyr for å få klagen behandlet.
Hvis du bor i et annet EU-land enn Norge, kan du klage til EU-kommisjonens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr